Friday, October 7, 2011

THE TRUTH.


tiba2 rasa nk konsi cerita lak.. aku letak nama sebenar je la.. aku nk ni jd pengajaran kpd org lain.

Bagi seorg lelaki, kita mesti nk seorg isteri yg ciri2 fizikal nya, bertudung kn? tudung labuh lagi bagus. kalo berpurdah, lagi la suka kn? tp pernah tak kita betul2 kenal sorg yg berpakaian mcm 2? kita pernah dengar kata2 "don't judge a book by its cover". mksd jgn nilai buku dari luaran. mcm ne kalo kita tgk gmbr buku kat luar cantik, tp bila baca bosan? apa yg kita buat? msti berhenti baca kn? jadi jgn nilai seseorg tu xpkai tudung, dia rosak. aku ada kawan yg pkai tudung nak taknak je.. kejap ada, kejap xde. mcm biskut Chipsmore. tp dia xpernah tinggal solat.. ada hadis aku dga kat IKIM.fm, cerita psl sorg lelaki mengadu kat Nabi S.A.W., jiran dia ni buat jahat memanjang. Baginda tanya, dia solat 5 waktu? ya jawap lelaki tu. baginda cakap sabar. tiap2 hari dia mengadu je bnda yg sama & baginda jwp yg sama. smpai la lelaki tu tak mengadu lagi. sbb nye jiran dia dah berubah jadi baik. jadi solat 5 waktu ni adalah jaminan seseorg 2 dapat berubah. selagi dia tak tinggal solat, dia akan berubah jd baik.

jadi ni kisah yg nk dikongsi. aku ada berpacaran dgn sorg gadis. personaliti baik, peramah, & penyayang. pakaian tudung labuh atau t-shirt labuh atau jubah. study kat KUIS kos Bachelor in Arabic as a Second Language. kenal dari program motivasi. nama Masthurah. perkenalan hampir setahun. smpai la tarikh 24.12.2010. dia ajak keluar waktu malam. mula2 bwk kwn dia melawat pkwe kat hospital. dah balik umh dia, dia ajak gi jalan2. smpai la dia tiba2 ckp, "ingt tak mas pernah cite pasal Halim?". ak ckp "mamat yg kete wira 2 ke? prebet sapu 2?" dia ckp ye. pas2 dia tunjuk msg "Abg Halim; abg sayang mas".
darah aku berderau. pas 2 dia ckp ada benda nk cite. tp mkn dlu la.

aku singgah kat KFC Semenyih. hajat nk makan tp tutup pulak. aku ajak makan kat burger tepi jalan je. lps makan ak tnye dia, ape yg dia nk cite. tiba2 dia mengangis. dia cakap, "mas minx maaf. mas dah tak suci." aku terkejut. ape yg jadi? aku rasa nk pitam. ak tnya dia bnyk2, dia x jawap. dia menangis je. mcm2 ak pikir. smpai la perkataan HALIM terlintas kat otak aku. aku tanya dia; "apa yg Halim dah buat kat mas?" dia terdiam. terus dia mengaku. dia dah buat hubungan kelamin dengan Halim. kat Hotel kat PD. aku langsung rasa nk pitam time memandu.. hampir2 kereta terbabas sbb perkataan 2.. dia minx halim datang jemput dia sbb ingt aku nk bunuh dia.. haha.. dia suruh hantar sampai KFC Semenyih tadi. aku pn tunggu.. kemudian datang la satu kete wira no plat WPH 3458.

mas dengan pantas masuk dalam kete 2.. kemudian pintu driver terbukak. gaya mcm dia nk keluar kereta.. tp x.. cermin kete gelap.. aku xnmpk ape yg ada kat dalam. aku klua dari situ aku pusing smpai dorg klua nk balik. aku ikut dari belakang. smpai kat bukit mahkota, dorg tiba2 ajak minum kopi. (WTF??). tp dia berhenti kat tepi tol. ak jmpe sndiri ng Halim. dorg rupa2 nye dah berkomplot kat dalam kete 2 utk tipu aku. dorg tukar cerita ckp dorg xbuat. aku pn trus percaya. tp hbungn ak ngn Masthurah tetap putus walau aku merayu sekalipn.

4.8.2011, aku tgh seronok men game lepas berbuka dgn kawan kelas. secara tiba2, bilik aku diserbu dgn unit disiplin. dorg cari student nama Fitri. dh jmpe, dorg rampas phone & laptop aku. alasan nk jadi bahan bukti atas pe yg dah jadi kat Masthurah. dipendekkn cite, aku pn tanya sebab apa. rupanya sebab Masthurah dah mengaku yg dia terlanjur dgn Halim. kemudian dia jumpa isteri halim & mengaku yg dorg dah pernah buat hubungan seks. aku dijadikan bahan utk lepaskn diri. pengajaran, kita xkenal org, jangan kita dah kata dia baik mcm malaikat.

untuk pengetahuan pembaca, Halim seorg pelanggan pelacur. Kawan Masthurah sendiri mengaku yg halim sangat gatal & ajak dia buat hubungan seks.

No comments:

Post a Comment